Månadshandling från Zoo.se


Allt började med att jag och Texas uppfödare började prata om kosttillskottet ``KELP´´ för hans ljusa näsa som håller på att försvinna. Hon rekomenderade att jag skulle använda det och se om det kunde försvinna helt. 
Pratade därefter med en kompis som tipsade om en sida där just kosttillskott skulle vara lite billigare. 
La ihop 1+1 och räknade snabbt ut att jag kan spara massor om jag handlar därifrån och bunkrar. I vanliga fall månadshandlar jag i djurbutik en gång i månaden. Brukar landa på runt 700-800 kr, över 900kr en månad då jag behöver handla kosttillskott. 
I denna beställning har katten fått mat för över 2 månader, kosttillskotten ``SENIOR´´ och ``GLUCOSAMIN´´ ställs direkt upp på hyllan då det finns gott om det som redan står uppe. Rockys ``SENIOR´´ burk har nu hållt i 2 månaders tid och är fortfarande inte slut, används dagligen. Kostade 269 kr i butik, 199 på Zoo.se. Glucosaminen håller över 2 månader och den är nyöppnad den vi redan har. Kostar 169 kr butik, 99 på Zoo.se. Har jag räknat rätt så kommer vi inte bhöva köpa kosttillskott till Rocky på runt 5 månader. Texas kosttillskott har vi ju inte provat än så det vet vi ju inte hur länge det håller. 
Rockys färskfoder är redan inhandlat från butik. 110 kr gick det på. Texas förråd av säckar med foder är  överfullt så det behöver jag inte tänka på än. Och så blev det lite gottgott på det. Allt som allt gick hela paketet på 1019 kr.
Och då kan man lätt räkna ut att om detta räcker så länge så sparar jag på att storhandla från internet ganska mycket. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback