My Dog, träning, klor och förberedelser

Jag har planerat ett helt år att vi ska till My Dog igen. Det var så kul sist vi var där med Texas uppfödare och nu kan jag äntligen säga att vi kommer åka dit igen. Har precis anmält Texas till båda dagarna. 
 
Vi har förberätt oss sen en lång tid tillbaka men det känns så mycket närmare nu när vi äntligen är anmälda.
Onsdagen den 6:e Januari packar vi bilen och styr ner mot Skåne och Texas uppfödare. Sen kör vi upp bägge dagarna, den 7:e och 8:e, och hem åker vi på lördagen den 9:e Januari.
 
Våra förberedelser har ju som kanske setts här på bloggen handlat om att få upp Texas i vikt. Det är nu äntligen löst och han är så galet snygg i kroppen nu. Nu är vi inne på muskelbygge varvat med hanteringsövningar, balans och ståträning. Tycker allt att det går framåt och han håller sig lika fin som han blivit nu.
 
Denna vecka har vi även haft ``tassvårdsvecka´´ på grabbarna. Rockys klor är otroligt svåra att hålla i fint skick. Jag tycker att dom alltid är för långa även att jag kämpar med dom. Sen hände något och Rocky fick lite av panik vid klofilning. Vet inte alls vad som kan ha hänt men orolig blev han. Så vi har jobbat mycket på at våga lita på filen igen. Rocky gillar klofilen och Texas kloklipparen. Sen gick filen sönder och det passar inte alls bra just den här tiden när jag verkligen vill få ner klorna. På det har bägge hundarna problem med spruckna trampdynor. Jag har nu börjat ge dubbel dos av laxolja och tycker nog endå att det blivit lite bättre sen jag började. 
För klornas skull har jag använt mig av en vanlig nagelfil till människor. Jag vägrar att halka efter nu när jag faktiskt är på god väg att nå det mål jag önskar. Så vi har kört nagelfil varannan dag den här veckan, det blev 4:e gången idag. Lite kluven nu faktiskt! Båda hundarna somnar när jag filar, hade gärna fortsatt men det går åt filar så det står härliga till. 
 
Tog oss en promenad nyss, Tex fick gå med tom väska. Nyttigt för honom! Sen gick vi ut på åkern där han fick rejsa av sig, utan väskan såklart och där gjorde han av med överskottsenergi kan jag lova. Vilken lycka! För att få honom extra trött fick han söka efter godis i högt högt gräs och nu sover den lilla parveln gott i sin bädd. Tänkte han skulle få sig lite träning på bollen under kvällen och eventuellt lite hanteringsträning. 
Rocky skrittade mycket förut när Tex gick med väska, så han får inget mer ikväll. Han skrittar fel och det gillar inte hans rygg! Passar. Han får vila resten av dagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback