Välkommen Tillbaka

Mycket har hänt sen bloggen tog paus. Orken eller viljan till att blogga fanns inte. Ett helt år har gått och hela mitt liv har förändrats. Både på gott och ont!

När senaste inlägget publicerades var jag gravid, idag är jag mamma till en helt underbar liten tös. 

Jag som var så orolig över hur det skulle bli med hundar och barn, hur skulle hundarna reagera, skulle jag hinna med hundarna alls, skulle jag bli annorlunda i mitt tänkande kring deras rutiner och vardagslydnad osv osv. Men det visade sig att jag inte behövde oroa mig alls faktiskt. Saker och ting har löst sig med vägen och vi har det riktigt bra. 
Visst, vi har stött på lite bekymmer men det har löst sig på ett bra sätt. 

I början av sommaren beslöt jag mig för att börja om med Texas, min yngsta hund på då två år. Han for riktigt illa av mina gravidhormoner och allt runtikring, det blev inte hållbart hemma längre. Vi började om! Jag satte mig och skrev ner en "mindmap" på saker jag själv måste tänka på att göra annorlunda, saker jag ska undvika att göra med honom samt saker jag ska göra med honom. Jag började utvärdera både mig själv och Texas grundligt! 
För hur eller hur är det jag själv i grund och botten som skapat den stress och osäkerhet han bar på! 
Den "mindmapen" finns kvar och den ska ramas in. Den var grunden till hur bra allt blev tillslut. Det blev en annan hund! En lycklig hund. Och jag känner mig stolt över att jag lyckades lösa detta så bra som det blev.

Rocky, min älskade gubbe. Han blir 9 år i år! Hur kan det vara möjligt?! 
Han är en go och glad pensionär som inte har något emot att bara ligga och mysa hela dagarna. Bara han får massa filtar, värme och mat så är han nöjd. 
För det är tyvärr så att han fick ta ett steg åt sidan. Inte av att bebis kom utan för att hans kropp är som den är. När Tex då tränas får Rocky stanna hemma, han klarar inte tempot eller distansen, speciellt inte under vintertid. 

Den sista tiden innan bebis kom byggdes en hundgård. Jag som varit så emot hundgårdar tidigare, speciellt med tanke på rasen. Idag är det minst sagt lite annorlunda! 
Bara jag öppnar dörren här hemma så springer dom till gården och vill in även om dom inte ska dit. Dom gillar den verkligen vilket känns skönt med tanke på hur mycket både tid och pengar vi lagt på den.  
En gård byggd från grunden enligt lagens alla regler. Tak för väder och vind samt mot rovfåglar. Hundkojor med element och filtar, aktiveringsleksaker, stubbar och utsiktstorn. Uppvärmd vattenskål, radio, leksaker och tugg. Jag är riktigt nöjd faktiskt! 
Å den som jag minst trodde på skulle gilla den är Rocky, men även där gick jag bet! 

Två utställningar har vi varit på under detta år, ja ok tre med My Dog 2016 i början av januari förra året. En rasspecial i Eskilstuna samt Stockholmsutställningen nu i början av december som va. En sak är säker, han är för bra min lille Tex. Resultatmässigt kanske inte det bästa men vad gör det, vi har galet kul där ute i ringarna! 

Ja, nu får vi se om bloggen hålls vid liv eller om den tar paus igen. Men vi gör ett försök och hoppas ni tycker det är kul att läsa om vår vardag och allt därtill. 
Välkomna tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback