En skånetripp

I tisdags kom vi hem från Skåne där vi tillbringat 3 veckor. Mannen har jobbat på ett sånt där långjobb och är faktiskt just nu fortfarande kvar.
 
Innan vi åkte hade jag bara en sak i huvudet, jag skulle gå, gå och gå. Hundträning för hela slanten! Jag har ett sånt träningssug för tillfället och vad annars skulle jag, dottern och hundarna göra om dagarna när mannen jobbade 10-timmars?! Och promenad blev det, snittade 6 km om dagen i 3 veckors tid. Vissa dagar mer, andra mindre men i snitt blev det 6 km. Rocky åkte mestadels under barnvagnen, vill spara lite på hans kropp iom att den är som den är. Men Texas fick allt jobba! Långa promenader, skritt, balansträning i utegym, benmanschetter, klövja, passivitet mitt i centrum, bollkastning och dragkamp, kantat med omlärning av ingångar, positionsträningar och följ i ny typ av träning. Och det fungerar!! 
Texas har och kommer alltid vara en nervig och energisk liten hund, men nu har det snart gått 4 veckor och jag ser en helt annan hund. Han uppvisar fortfarande dessa drag men den har minskat och jag ser en hund som är mer stadig på jorden och nöjd. Osäkerheten har minskat och hunden blir faktiskt trött! :) 
Jag trodde inte att det skulle fungera så bra att bo i en liten campingstuga med en dotter på 1 år och två hundar som hellre vill vara ute i hundgården än inomhus, men det gick! Och jag tycker faktiskt att hela denna resa blev helt underbar! Det har endast gått några dagar sen vi kom hem och jag saknar redan det vi hade där nere. Saknar våra långa långa promenader och allt med Skåne. Det är visserligen skönt att vara hemma med men det är något med Skåne <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback