Andra kurstillfället

Tidigare i dag hade vi andra kurstillfället på noseworkkursen. Det blev enbart Rocky som fick följa med även denna gång.


Vi hade lite repetition på det vi gjorde förra  gången och därefter vidare med att byta ut pappkartongerna mot andra föremål. Sen kom vi till introduktion av doften, eukalyptus. 


Jag tycker att det var en helt klar förbättring mot förra gången. Ett annat driv i honom med mer glädje och självsäkerhet, samt självständighet. Han visste precis vad som skulle göras! Riktigt kul och roligare att höra av instruktörerna att han jobbar mycket bättre denna gång.

 

Rocky jobbar fortfarande lös, tänkte introducera koppel så småningom när han är lite mer varm i kläderna. Nu kommer vi inte att tävla, men rätt ska vara rätt! 


Det blev en hel del teoretiskt. Snack om doften och träningsgrejer, fick en flaska med doften samt en doftbehållare. Det är ju det här jag har så svårt för. Hur man ska bete sig kring doften, hur flyktig den är, hur man förvarar och vad man kan använda sig av. Många frågor och mycket bra svar fick jag! 


Nu sitter jag här denna kväll och klickar runt på div sidor på internet i jakt efter möjliga träningsredskap. Möbeltassar står högst upp på listan över vad som ska köpas in, jag har ju redan fullt av dessa men varefter jag fick mina frågor besvarade så insåg jag hur fel jag gjort. Okunskapen har gjort att jag stoppat ner allt som hör till nosework i samma låda! 

Möbeltassar som doft. Så i morgon blir det en tripp till stan och inhandla lite smått och gått. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback