Backträning

Så många gånger jag har kikat in åkern formad som en trappa. Så många gånger jag tänkt att där hade ja velat träna med hundarna. Idag blev det av!
 
Med barnvagn och allt kämpade vi oss ut till ``trappan´´ i högt gräs och knögglig terräng. Men solen lyste och himlen var blå och fin. Rocky gottade sig i korgen under barnvagnen och Texas blev alldeles överlycklig när jag tog fram bollen och kastade iväg den. 
 
Kastade iväg bollen till första treppsteget några gånger innan jag sen kastade iväg den till nästa. Men då fick allt matte följa med några vändor! haha. Svettigt värre men ack så kul!
Det är inte ofta jag får se honom helt slut, men idag fick jag det. Iaf i några sekunder, sen var han på gång igen. Han har verkligen inget stopp utan det är jag som får sätta stopp när det räcker. Precis som idag, när jag väl packat ihop och skulle gå hem då hade han återhämtat sig och ville mer. 
Men det var en lugn, trött och nöjd hund jag hade med mig hem sen!
Bilderna är tagna uppifrån trappan. Svårt att fota och få en rättvis bild. Riktigt branta backar i stegen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback