En dröm blir sann

I ett gästblogginlägg hos https://passout.wordpress.com för en tid sen berättade jag om min dröm om att få träna lydnad. Det kommer förbli min dröm tills den dag jag hittar en hund som verkligen brinner för det lika mycket som jag. Tills dess är det lek över det hela.




Utefter vägens gång genom hunderiet har nya intressanta saker dykt upp. Det här med att utbilda en hund inom räddning hade varit kul. Det är ju väldigt mycket "jag" i dessa två inriktningar jag nu nämnt. Men även det får jag lägga ner helt då jag har fel ras för uppdraget! Det finns ju vissa kriterier såsom storlek och pälskvaletet på hunden. 




Personsök och spår är ändå något jag kunnat tränat lite smått och tycker är riktigt kul. Rocky är som gjord för det här med att jobba med näsan. Texas har inte riktigt samma tålamod och koncentration, men näsan finns där också, om han bara vill! Jag önskar verkligen att jag en dag får möjlighet att lära mig mer om detta. 




Rocky har fått upp ögonen på mig om det här med nosework. Vi har gått på några prova-på-kvällar och han är riktigt duktig, och jag tycker det blir roligare och roligare för var gång jag ser något om det. Jag verkar ha fastnat lite för det här med nosarbete. Men jag känner att min kunskap inte räcker till i detta fall. Jag vet vad jag vill men har svårt att lära ut till mina fantastiska hundar. Därav har vi inte tränat på hemmaplan. Men snart blir det ändring på det!  I inlägget hos passout nämner jag att en dröm kommer bli sann i februari. Jag har nämligen anmält oss till en noseworkkurs! 

Passout

Kommentarer
Passout

Ååh vad roligt! Det är riktigt roligt med nosework :D

Svar: Ja det ska bli riktigt kul faktiskt 😃
Sandra

2017-01-18 @ 12:14:36 | http://passout.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback