Ett sista inlägg år 2015

Ja nu är det bara timmar kvar på det gångna året. 
2015 har varit precis som för många andra, både med och motgångar. Mycket bra och en del som varit mindre bra. 
Vi har väl inte tränat speciellt aktivt på något med någon av hundarna utan mest fokuserat på trygghet och balans i vardagen. 
Rocky fick i våras testa på nosework, något vi helt klart ska fortsätta med när vi har allt som behövs. Matte har nu byggt plattformen men doften saknas fortfarande. Ska beställa hem en sån till honom. Rocky har inte fått vara med på så mycket alls då hans kropp sagt ifrån, han har ist fått ett gäng tider hos veterinären och rehab vilket har gått framåt. Idag känns hans kropp mycket mycket bättre, har inte kännt av hans inflamerade rygg på länge och vi har nu äntligen kunnat börja göra saker fysiskt utan att han får ont.
Texas, ja med honom har allt fokus handlat om att få honom att äta bättre, lugna ner sig och bli tryggare. Vilket jag faktiskt tycker att han har blivit. Vi har med honom jobbat mycket på självförtroende och det har vi gjort på balansbollen och lite parkour. Nu har han kommit så långt att han vågar stå rätt upp helt utsträckt på bakbenen på balansbollen, rikigt duktig har han blivit. 
 
Till kommande år vill jag ögonlysa och patellakolla Texas och göra en munsanering på Rocky. Jag vill ta upp träningen av både näsa och lydnad i den mån det går. Det är ju som så att en liten bebis kommer att anlända under april månad och ta upp mycket tid. Det kommer även göra att Texas förmodligen kommer få ett lugnt år på utställningsfronten och kurser för dom bägge. Men det kommer inte hindra oss från att miljöträna desto mer iom att jag kommer vara hemma mycket, det behöver Texas i mängder. Annars tror jag att vi fortsätter i den takt vi har och tar dagen som den kommer. Ingen dag är den andra lik, man vet alldrig vad som kommer att hända. Men det här skulle jag vilja under kommande år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback