Rockys klor

Jag har aldrig riktigt känt mig nöjd med Rockys klor de senaste åren. Dom har vuxit konstigt, varit svåra att få ner längden på, varit olika mjuka och lite sådär. Dom har helt enkelt känts ``sjuka´´. Därför har jag behövt slipa lite men ofta. 
 
I veckan fick jag nog. Jag vill ju ha fina klor på mina hundar! Rockys är långa och båda har bekymmer med spruckna trampdynor trots laxolja just för det. 
Det är på tiden att ta tag med hårdhandskarna och få dessa klor fina nu inför My Dog och inte minst för hundarnas skull. 
 
Den här hösten har varit som ett uppvak. Hittade en utländsk FB grupp som jag gick med i. Där postas det bilder hux flux på hundar vars klor är flera cm långa. Jag mår så dåligt av att se det att jag nu är nära på att gå ur gruppen. Folk verkar inte förstå hur ont det faktiskt gör på våra stackars fyrbenta vovvar, om inte annat den dagen hunden fastnar i något och drar sönder klon och skapar kapselbrott. Då blir det resa till veterinären! Och det vill inte jag ska hända mina hundar. 
Jag vill ha korta fina klor, men än är jag inte där! Men på god väg att nå vårat mål.
 
Igår fick Rocky sina klor filade för 4:e gången den här veckan. Som jag tidigare skrev så har vi haft ``Tassvårdsvecka´´ här hemma. Varannan dag av klofilning och extra mycket laxolja för trampdynorna. Det verkar som att det gjort susen på båda hundarna som fått mycket mjukare tramdynor men även helt ok längd på klorna. 
På Rockys klor har det faktiskt hänt något fantastiskt! Från,ojämna, mjuka ``svampiga´´ klor till jämnhårda. Jag har lyckats få ner dom i längd och dom känns nu för första gången på mycket länge, friska!
 
Än har vi en bit kvar till målet, men nu är vi iaf en bra bit på väg och det känns mycket skönt. För en gång skull känner jag att jag vågar visa upp hans klor utan att känna mig som en dålig ägare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback