Kursavslut

Och så kom vi till kursens allra sista tillfälle. Mycket tråkigt faktiskt men nu får vi blicka framåt och se fram emot träningarna tillsammans med de andra två deltagarna framöver. 


Vi startade med scanningsövningar utomhus. Alltså att hunden ska scanna av och lära känna på håll. Rocky skötte sig finfint så länge matte i andra änden kopplet skötte sin del. 

Idag var det bara två av oss tre deltagare med. Därför han vi med relativt mycket övningar. 
Instruktörerna är fortfarande lika imponerade över hans arbetsglädje och inställning till detta. 

Idag jobbade han i koppel under alla övningar och det verkar som att vi jobbat bort det där lilla hindret vi hade med kopplet. 

Vi fick testa på att söka på enbart doft idag, och som avslutning frågade jag om jag inte kunde få köra blint! Mest för att få bekräftelse på att jag kan tyda honom rätt men också för att se om jag skulle göra samma misstag som när jag visste om doftkällan. 

Jag släppte på honom. Han sprang rakt emot första lådan, den stannade han knappt för utan fortsatte mot den bakom. Där, då ser jag hur han får upp något och på ren reaktion och snabbt som ögat  belönade jag och klappade om honom. Sen kom jag på, var det ens rätt kartong? Jag tror inte ens att instruktörerna han med att tänka där, tror inte dom väntade sig att vi ihop skulle lösa det. Men det gjorde vi, för det var rätt! 

Jag är så lycklig, kan inte sluta le för att jag är så glad över detta. Han är för bra min lilla Rocky ❤️ 

Avslutar på topp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback