Noseworkdag

Då var det åter söndag och det betyder nosework 😃 


Tredje och näst sista kurstillfället, önskar det hade fortsatt alla söndagar för all framtid. Men så är inte fallet och efter nästa gång står vi på egna fötter utan instruktör. Men helt ensamma kommer vi inte träna, jag och de andra två deltagarna har beslutat oss för att fortsätta träffas och träna ihop. Jättekul verkligen! 




Vi började med lite repetitioner följt av check om hunden stannar kvar vid doftkällan eller fortsätter. Rocky stannar kvar! 




Rocky är verkligen helt fantastisk, och ännu mer fantastisk är han som står ut med mattes alla "dumheter" och olater hon dragit på sig. Fick bakläxa på HUR jag ger belöning 😂 


Jag fumlar med händerna på något konstigt vis när jag ska få fram godisarna som gör att jag trycker undan honom från doftkällan. Han backar!


Vi löste det på annat vis men det får jag allt öva mer på!




Vi testade att koppla honom vid ett sök. Han har ju trots allt gått lös nu sen start och både arbetsvilja och framåtbjudning är maxad! Men om det blev någon skillnad är svårt att säga, han var något trött där på slutet 😜


Anledningen till att han jobbat löst är för att han blir "för lydig" i koppel. Han blir dämpad och låst. Utan koppel är det sån framåtbjudning att han rivstartar och drar i selen 😂




Mersmak har man, dock kan det bli aningens svårt med träning i veckan. 


Men något sök ska vi allt hinna med. 


Mattes träningsgalning ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback