Hundfysioterapeut

Underbara älskade Rocky! Åter igen kommer jag hem med ett enda stort leende på läpparna. Idag har vi varit på en rehabklinik som vi inte varit på förut. En hundfysioterapeut har gått igenom Rocky från topp till tå igen och jag måste säga att jag känner mig väldigt trygg med dessa personer. Dom känns kunniga och duktiga på sitt område. 
 
Det kom en hel del frågetecken under tiden vi var där. Bland annat om Rockys knä som blev bekräftat grav patella på hos veterinären för ca 2 veckor sen. Ja, den var inte alls lika lös idag och dom kunde inte alls förstå när jag berättade vad veterinären sagt. Dagens diagnos blev alltså lös men inte farligt lös. 
Ryggen däremot, den som veterinären sa att han inte hade ont i. Den har han visst ont i, för att inte nämna inflamerad. Så det kommer göra susen att han snart kommer få gå på smärtlindring och bli av med den. 
 
Det mättes muskler och klämdes igenom över hela honom. Fick en hel del bra tips och råd ang massage, för det är det som saknas mest i vår vardag. Annars tyckte hon att jag redan hade ordentligt bra koll på vad som skall göras. Vi ska fortsätta med värme, mer värme, back on track, massage och sträckande övningar samt alla pulver han får. 
 
Fick även bekräftat det jag var rädd för. Tills vidare så länge inflamationen finns kvar får han inte träna. Och skulle den inte reda ut sig så gäller ingen träning alls för framtiden. Tråkigt men det är bara att acceptera läget. Han ska såklart må bra först och främst. 
Vår träning består av lugna sträckande övningar, såsom att böja ryggen. Få honom att stå på alla fyra och få honom att titta på sina baktassar. På så sätt sträcker han ut ryggen. Balansbollen var bra och kuperad terräng med höga benlyft. Men benmanschetterna och WP-sele är bara att glömma. 
 
Så nu lägger vi full fokus på värme, massage, back on track, fortsätta med kosttillskotten, övningar på balansbollen, höga benlyft i kuperad terräng och sträckande övningar.
 
Rocky fick åter igen beröm över att han är så snäll, tillåter att man plockar, klämmer och drar i honom. Ja, han är kanon den där hunden! Och det är svårt att tro att han varit rädd för människor en gång i tiden. 

Kommentarer
Anonym

Vem var ni hos? /Martina med Niqo :)

Svar: Åsah på AlphaOhm :)
Sandra

2015-09-29 @ 19:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback