Total besvikelse!

Total besvikelse! Texas är ju så jäkla fin, han ser ut att ha breddat sig och speciellt i huvudet och bakvagnen. Jag tycker mig kunna se att förbröstet vuxit fram också. Har velat få bild på detta men Tex är inte den lättaste att knäppa fina kort på. Han står ju aldrig still det lilla energiknippet!
Här om kvällen fick jag ett besök av min vän Sandra och Lukas sådär lite spontant. Satte kameran nästan direkt i hennes händer och bad henne knäppa lite kort så jag kunde få lite fina uppställningsbilder på den fina herren. 
 
Men vilken besvikelse! Vad är det för hund jag ser på korten? Jag ser en omusklad, pinnsmal hund med inga vinklar alls bak. Nä usch! Jag tittar hellre på den hunden jag ser i verkligheten. Men tänk om han faktiskt ser ut så här, att jag är så hemmablind och inte ser. Då förstår jag verkligen vad dommaren menar på utställningarna med att han ser outvecklad ut. 
 
När jag ser den här bilden då velar jag bara ännu mer på om vi verkligen är redo som jag trode för utställningen i stora stockholm nu till vintern. Utställningen som jag planerat att åka på såå länge. Men vi kanske inte är redo. En sån här hund kan jag ju inte visa upp även att jag tycker att han blivit sjukt snygg i kroppen den senaste tiden. Men om det är det här dommarna ser, då vill jag inte visa upp honom. 
 
Nä så här kan det ju inte vara. Jag önskar han kunde äta lite bättre. Som det är nu gör han av med mer än vad han får i sig. Hullet är bättre är tidigare, men fortfarande för tunn enligt mig, han skulle behöva liite till så han kan bilda lite muskler också. Jag önskar han kunde lugna ner sig lite, inte alltid vara på tårna och sådär allert som han är. 
 
Jag har börjat fundera på om jag ska göra ett foderbyte på Tex. Gå tillbaka till VOH. Det gjorde susen på Rocky, för han var också ``klen´´ i kroppen innan jag började ge VOH. Kanske det skulle göra susen även på den klenaste av den klenaste. 
 
Texas kommer aldrig bli en ``biff´´. Tex är en riktig sprinter, en sportmodel till tusen. Det är fart och fläkt som gäller. Rocky är tvärt om!
 
Nu ska jag köra hårdträning på Tex framöver. Hoppas bara min kropp orkar med. Han ska få träna och göra av med all den energi som lagrats nu under denna paus för Rockys hälsa. Rocky kommer få vara hemma, för honom gäller ju strikt vila och lugna koppelpromenader en lång tid framöver. 
För Texas planerar jag en varierad träning av viktmanscheter, klövjeväska, WP-drag, skritt, cykel, kuperad terräng och höga benlyft. Vi måste komma ut och börja miljöträna igen då vi slarvat med det länge nog. Vi ska göra utflykter till grustag, träna på passivitet i olika miljöer som Tex tycker är så otroligt onödigt och tråkigt. Det ska bli hjärngympa så det heter duga! Vi ska verkligen komma igång nu. Nu har vi slöat länge nog!
 
Jag vill inte se den här bilden mer. Jag vill se en vacker, ståtlig, välmusklad och fin hund. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback