NoseWork

Nu ni mina små älskade hundar! Nu har matte varit i farten igen. 
Efter en kort spontanträning trick härom dagen visade Rocky mig att han väldigt gärna skulle vilja använda näsan mer. Och så har jag sett att den lille utan någon näsa har börjat hitta sin, samtidigt som han skulle behöva använda huvudet mer.
Då kom matte på den briljanta idén att bygga en plattform.
Påbörjade arbetet, men kom inte så långt innan jag bad grannen om hjälp. Ja tanken var ju från början att bara slänga ihop något snabbt. Men vi båda verkade tycka det var kul att snickra. Vi stod i verkstan i 2 timmar och snickrade han och jag. Tills vi blev avbrutna....av glassbilen kl 19.00 som kom här ute på landet. Vi fick oss ett skratt, köpte lite glass och återgick till vårt snickrande. 
 
Ja, jag behövde hjälp att få till de stora hålen för burkarna. Det gjordes, jag tror jag fick se alla hans maskiner. Han tyckte det var kul och det tyckte jag med. Nu förstår jag varför mannen hamnar där så lätt, haha. Så nu är hålen gjorda, allt är sandpapprat, slipat, borrat och ditskruvat. 
 
Det blev bra mycket snyggare än jag tänkt mig att den skulle bli. Så tack snälla grannen för all hjälp.
 

Kommentarer
Peter

Var bara kul .. Sandra..
Hoppas den fungerar.
Peter

Svar: Tack ännu en gång bästa grannen! Jättetack
Sandra

2015-10-20 @ 20:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback