Godistillverkning

Fick för mig att jag ville göra hundgodis. En blandning av ``gör något, för att inte tänka på att du saknar din man´´ och ``rensa frysen så det får plats mer´´. Under dagen tillkom även en mening som klaffar bra med den senare. ``Rensa frysen så älgköttet får plats´´ 
 
Igår plockade jag fram ett paket med kycklinghjärtan efter att ha sett ett recept jag blev nyfiken på. Nu blev det långt ifrån det recept jag tittat på men jag testade mig fram och hade i det jag kände för. Det blev kycklinghjärtan som jag kokade och mixade med vattnet den blivit kokt i. I smeten hamnade en liten gnutta mjöl så det skulle bli lite mer hållbart och riven morot. 
Och in i ugnen tills jag fick den önskade konsistensen. 
 
Helt klart godkänt enligt hundarna!

Smeten innan den åkte in i ugnen ovan och smeten efter halva tiden i ugnen då den blev skuren under.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback