Godistillverkning

I fredags kväll slog förkylningen till och har varat under hela helgen. Då passade jag på att ta fram levern och göra godis av den. Jag har så svårt för lever och får ofta kväljningar när den ska torkas. Så det var ett ypperligt tillfälle att plocka fram den. Bäst av allt. Det sköter sig självt i ugnen!
Men, huvudet är inte på sitt skaft och enligt det recept jag skulle gått efter så missades det totalt bort att jag skulle koka levern innan. Aja, det blev ytterligare ett hopkok lite på känn. Men jag tycker faktiskt inte det gjorde något, jag blev faktiskt nöjd med resultatet iaf. 
Levern var inte stor och när den var färdig var det inte direkt större. Men lite godis blev det och jag är fruktansvärt nöjd med konsistensen den fick. 
Så nu finns det ytterligare lite plats i frysen till nytt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback