Tex + Mat = Kluven matte

Texas har hittills hållt hullet, jag är galet nöjd med det. Men han har nu kommit på något som inte gör matte fullt lika glad. På morgonen har jag sett att han pillar med maten, har inte tänkt mer på det förän härom dagen när jag märkte att alla torrfoderkulor låg kvar i matskålen, men färskfodret var borta. Då rör jag runt ordentligt för att detta inte ska hända. Han tar alltså upp alla kulor, sultar av och spottar ut igen. Jag skulle kunna jämföra Tex med en ungdom som inte vill ha frukost! Så jag har fått exprementera igen, han får nu ingen frukost alt mer färskfoder och aningens mindre torrisar. Bägge har fungerat bra. Jag föredrar dock att han äter upp de 18 kg torrisar han har kvar här hemma innan vi går över helt på färskfoder igen. Tyvärr har jag enbart märkt positiva saker med att han nu äter mer och mer färskfoder. De där 18 kg torrisar får nog ligga lääänga i det där skåpet känns det som. 
Han är både fin i kroppen och äntligen är avföringen som jag vill ha den, samt i rätt mängd! Jag är så kluven, han har ju såå mycket mat kvar, men nu har vi äntligen hittat ett foder som passar honom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback