Stadga i stå

Ikväll önskar jag att jag haft filmkameran på. Sådär löjligt glad och stolt över hundarna. Ingen löptur med hundarna idag, men det betyder inte att matte blev utan träning. Nejdå, jag hittade på annat och när det blev dags för stretching tog jag med mig hundarna ut och tränade stadga. Tex i sitt och ligg, Rocky i sitt, ligg och även stå som vi fokuserar mycket på nu. Många varv kom jag utan att någon ändrade position. 
Fortsatte med lite fritt följ, testade det där knepet jag fick för att förhindra att dom faller ut i högersvängarna. Det fungerar mycket bra och Tex hamnar perfekt i position då. Äntligen! Kort litet pass med Tex fick räcka, han ska inte ha så mycket nu. 
Eftersom Rocky var så duktig på att stå kvar testade jag ett ställande under gång. Han grejade det på endast röstkommando, dock med något yngka steg. Men jag är otroligt stolt över att han faktiskt gjorde det så bra som han gjorde. 
Små korta träningspass men ofta. Det gillar vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback