Problematik kring kloklippning

Både jag och min man är väldigt måna om att man skall kunna ta på hundarna precis överallt. Rasen är känd för att vara rädd om sina tassar. Också även att dom skall kunna slappna av när dom ligger på rygg. Våra hundar somna när dom hamnar på rygg så därför blev det ett ypperligt sätt för oss att klippa hundarnas klor på. 
Jag har använt mig av en helt vanlig klosax, men jag har aldrig klipt klon rakt av utan klippt runt klon lite åt gången men ofta. Det har fungerat för oss. 
Men nu när våren kom har jag noterat att Rocky fått en stress iom kloklippning. Han får stora stressade ögon och när jag klipper så handas han till häftigt som att han håller andan innan. Men han ligger fortfarande still och låter mig gör det. Det har medfört att hans klor vuxit massor då jag inte velat klippa mycket alls åt gången. Dom har vuxit som ogräs och jag kan inte minnas att dom varit så här tidigare. 
 
Jag började fundera på en klofil för att minska Rockys stress och ventilerade vad jag tänkte till min vän Sandra. Varpå hon en dag kom med en batteridriven klofil som jag fick låna. Nu har det gått ett tag och vi har använt den flitigt. Jag kan inget annat säga än att jag är mycket positivt överraskad. När jag hörde hur den lät första gången tänkte jag att ingen av dom skulle gå med på det här, speciellt inte när dom känner att det vibbrerar på klorna. Men döm min förvåning, nu har vi använt den ett tag och till och med Rocky har börjat blunda igen!
Hans klor har gått från på tok för långa till snyggt korta! 
Lite sådär barnsligt glad att jag inte kan sluta titta och beundra deras tassar nu, hihi
 
Bilderna på Texas tassar är tagna idag och det är 3 dagar sen vi filade nu, endå så fina!
 

Kommentarer
Sandra

Kul att den funkar :)
så himla fin bild på Texas

2015-05-04 @ 18:25:15 | http://livetsomlukas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback