Övning ger färdighet!

Det går bra nu, det är så himla roligt att träna tillsammans med mina fyrbenta vänner. Roligt att det äntligen går att träna med dom bägge nu när dom kommit ur sina faser med spökperiod och Rockys vintervila. 
Idag blev det ett stopp på vägen hem för att träna kontakt utomhus. Och jag måste bara säga, wow. Det var en klar skillnad mot förra gången. Mycket mer kontaktbar och mindre upptagen med annat. Vi tar nog oss igenom även det här tillslut. Vi fortsätter träna. 
Kvällen bjöd även på lite ståträning. Både Tex och jag har hittat lite knappar som vi måste lära oss utantill. Jag har sett saker som gör att han står bättre och lite saker som gör det lättare för honom att hålla balansen. För det är just balansen som orsakar hans svårigheter med att stå korrekt. Men övning ger färdighet och nu börjar det se ok ut. Men än har vi mycket att lära både han och jag. Han utvecklas massor i kroppen, jag är såå nyfiken på hur han kommer att se ut som vuxen. Nu börjar det komma lite vinklar och så har han breddat sig också. Jättekul. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback