Miljöpromenad

Veckans andra miljöpromenad är nu avklarad. Det blev en lite kortare och långsam promenad idag, vilket är mycket nyttigt för både mig och grabbarna. Det gjorde även att Tex kunde få gå hela vägen trots att han var halt i måndags. Inget haltande sen dess tack och lov. 
Jag är så himla lycklig över mina hundar som klarar av dessa miljöer med ljud och rörelser som inte finns på landet så bra trots att matte slarvat nu under vintern. Tex blev ju uner sin spökperiod väldigt osäker och rädd för allt, men det är helt bortblåst nu. Idag gick han med huvudet högt och visade sig stark. Det gillar vi! 
Vi avslutade promenaden i en rastgård. Denna gång en mycket bättre rastgård som helt klart ska besökas fler gånger. Tex fick taskigt nog sitta i kopplet medans de andra var lösa. Det hindrade dock inte honom från att leka med de andra pinschrarna som kom och busade med honom. Jag verkligen älskar att se på när hundar leker. Nästa gång hoppas jag kunna få se Texas lös, idag vågade jag inte riskera att han skulle börja halta igen. 
Eurasierna Tiza & Faith, Texas & Rocky, Markus & Alex eller om det var tvärt om :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback