Härmapa!

Jag har nyligen upptäckt en sida hos Texas. Något jag förut slet håret av mig för att jag inte förstod varför, som jag nu sitter och skrattar åt. 
När grabbarna fick noskvalster tidigare i år så avtog ju Tex symptom relativt snabbt, även Rockys men för honom kom den tillbaka....tror jag. Just nu vet jag varken ut eller in. Vi antar att Rocky fick tillbaka noskvalstern, strax därpå hörde jag även Texas börja nysa igen och jag blev såklart orolig och besviken på att jag inte fick bort det första gången.
Texas började nysa, MEN inte för att han behövde nysa utan för att han härmade Rocky när han nös. Till en början var det svårt att höra skillnad på vad som var äkta och vad som var oäkta. Men tillslut kom jag underfund med att Tex härmade Rocky!
Igår var vi och hjälpte en annan familj som köpt valp från samma uppfödare som Tex. Även där insåg jag att han härmade valpen. När valpen inte fick som den ville så började den repa gräs. Texas äter eller repar aldrig upp gräs så där men när han såg hur valpen gjorde så började även han med. Hahaha!
 
När jag nu tänker tillbaka på Texas uppväxt hittills så kan jag se flera saker och anledningar till varför det har blivit som det blivit. Rätt intressant och tragiskt faktiskt. Om vi nu tänker på mitt bekymmer med Texas innekissande på dagis. Det skulle ju faktiskt kunnat vara så att han såg hur Rocky gjort. När Rocky bli orolig och rädd så kissar han på sina saker. Det har blivit mycket mycket bättre, men detta beteende fanns lite kvar av när Texas kom in i bilden. Och då har han helt enkelt tagit efter för att han sett hur Rocky gjort. Tragiskt om det nu skulle vara så!
Det är intressant det där med beteenden och jag kan inte få nog av det. Man lär sig något nytt varje dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback