Nere vid sjön


Nu är sommaren äntligen här! Vilket underbart väder vi har, hoppas den stannar länge! Tyvärr är det ju lite väl varmt emellan åt. Hundarna och jag har tillbringat hela förmiddagen inomhus då det är så varmt ute. Men när det började bli varmt även inne trots fläkt så avslutade vi allt vi gjorde och åkte ner till sjön ist. 
 
Att Rocky skulle bada det visste jag. Tänk att för 2 år sen var Rocky panikslagen när han var i vatten högre än magen. Han hade inga bekymmer med att vara i vatten, så länge han bottnade så var det inget farligt. Men så fort han tappade fotfästet så fick han panik. Han tyckte det var så läskigt. Men hösten för 2 år sen det var då jag bestämde mig för att ta simkörkort, det var bland det bästa vi gjort. Visst, Rocky hade de första tillfällena lite panik i blicken men mot slutet av vår kurs och när vi sedan började simma själva så kunde jag ha honom lös i poolen. Idag är det ingen tvekan, han hoppar rakt i. Har en liten hundpool utanför huset som han ofta störtar rakt ner i. 
 
Texas däremot, han är en riktig badkruka! ``Usch, det är blött!´´ tycker han. Men den senaste veckan har jag sett något annat i honom. Han lär sig mycket nu och iom att Rocky inte tvekar att hoppa i poolen så har Tex inset att det kanske inte är så farligt. Han tar efter. Det syns tydligt på honom hur mycket han funderar och ``jaa, det kanske inte är så farligt´´. Sen hade dagis en pool uppe härom dagen, Rocky hoppade såklart rätt i och efter en stund med en lite lätt knuff så hoppade även Texas i. Likaså här hemma igår, med bara en gnutta beröm och uppmuntran så hoppade han i poolen.
 
Jag var väldigt nyfiken på hur det skulle gå idag när vi åkte ner till sjön. Skulle han bada eller inte?! Rocky rusade såklart ner direkt och Texas fick jag med mig låångt, på bra mycket djupare vatten än han tidigare är van vid. Långt över magen och nästan upp på ryggen. Bäst av allt, han NJÖT!
 
Det kanske blir en badhund av den där Texas iaf tillslut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback