Kylig personsökträning och värmande plagg

Då har vi än en gång tränat lite personsök. Första gången för båda när det är snö ute. Båda var riktigt duktiga och jag tror allt att dom kommer bli superduktiga på detta framöver med lite mer träning. Så kul är det! 
Texas fick lite lättare uppgifter än Rocky som fick svårare terräng och längre avstånd i sina. Studvis hade Rocky snö upp till magen och med stock, sten och ris var det inte lätt för honom att ta sig fram. Han tom hade snö innanför täcket stackarn! Men han grejade det och hittade figge gång på gång. Sen hade jag en mycket trött hund i både kropp och knopp. Det bästa av allt, jag tror att hans kropp håller. Jag är så lycklig! Jag hade aldrig släppt honom i denna tuffa terrängen innan jul, men nu verkar det vara på bättringsvägen och han är så otroligt glad nu. Glad, nöjd och nu har jag inte längre bara en hund att träna, jag har två!!!
När båda hundarna fått träna några gånger så var både dom och vi frusna, blöta och trötta efter all snö vi pulsat igenom. Vi gick in för att värma oss och då skulle äntligen den nya fina stickade tröjan testas på Rocky. Men när den väl kom på visade det sig att den blev för liten för honom och ist passade den perfekt på lilla Tex. Nu har vi blinkat lite med ena ögat till duktiga Monica som gjort den om hon inte vill göra en till. Hihi. Så duktig! Tack snälla Monica!
Så här blev den! Det fick bli ett pass med stå-träning också för lillherrn så matte kunde få lite bilder på honom.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback