Mycket mat i magen, mindre i frysen

Vi har ``Uppdrag - Rensa frys på kött´´ nu sen en tid tillbaka. Vi skulle behöva rensa och gå igenom vad som finns i hundlådorna och inte. Passar utmärkt just nu då Tex skulle behöva lägga på sig lite. Han är ju unghund nu och växer så det knakar som alltid. Nu hoppas jag att han kan lägga på sig och få lite fina muskler vartefter, för nu ser han ut som en räka!
 
Denna helg har vi varit aktiva, lösspring i snön och skritträning i djupsnö, samt annan träning. Kombination mycket träning, frysrens och en valp som behöver mer mat har resulterat till överdrivna mängder mat i matskålarna. 
Det är nog första gången jag ser Tex både trött i huvud, kropp och dessutom mätt! Äntligen, vilken känsla att se honom så. Känns så skönt!
 
Iom frysrensningen har jag hittat lite kött jag inte känt igen. Men det slank ner i magen hos hundarna iaf som tur va. Nu när jag åter igen stod och rensade i frysen så kom jag ihåg att vi skulle få hem älgkött från mannens jaktlag, men visste inte när. När jag frågade fick jag till svar. ``Det har vi redan fått, det ligger i frysen´´. Haha, då slog det mig att det kan ha varit det jag gett till hundarna. Sa det till honom och får då till svar ``Det hade jag redan tänkt att det skulle vara till dom´´ Vilken husse vi har! Underbart!
 

Kommentarer
Sandra

Haha Tänk vad man kan hitta i frysen =)

Lukas är lite sugen på detta som godis sen när någon butik tar in det http://www.bozita.se/nordic-by-nature?utm_source=amnet&utm_medium=display&utm_campaign=lanseringskampanj
Gillar att det kommer finnas i påsar på 800gr

2015-02-09 @ 20:41:18 | http://livetsomlukas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback