Kroppskontroll

På kvällarna sitter jag mest och skrattar åt mina tokiga hundar. Vi har kommit in i en period då vi anvnder oss mycket av balansbollen. Några få minuter om dagen får dom. Men det slutar oftast med att jag sitter och skrattar åt dom. Dom tycker det är så roligt med träning på balansbollen att dom inte riktigt kan vänta på sin tur. Hoppar ena ner, så hoppar nästa upp och så håller dom på. Rocky han blir så glad att han bjuder på både det ena och det andra, favoriten är ``buga´´. På honom shapar jag mest och det är väl tanken att Tex ska göra det med. Men han är lite mer svår och i behov av att matte ska tala om hela tiden. Men det kommer!
Rocky är ju lite enklare att träna med iom att han har lite bättre självförtroende, nu är det ju så att han inte ska göra så mycket. Jag vågar inte riskera något med honom. Vi övar på kroppskontroll, igår bjöd han på att stå mellan min axel och bollen så vi fortsatte med det. Vi tränar även lite rygg/mageövningar. Sitt-Sitt fint-Stegra för att stärka ryggen. Idag tog vi ytterligare ett steg, stå upp och ge mig ena tassen. Alltså ska han hålla koll på att kunna stå på tre ben. 
Texas och jag tränar på självförtroendet att våga göra nya saker, samt ta för sig. Det går framåt, men hade önskat mer ``tänka själv´´ från hans sida. Han tränar också på rygg/mageövningen Sitt-sitt fint-stegra som går framåt och jag kunde se ny utvecklig under kvälles pass. Han vågade ta i mer och ta chanser! Tummen upp!
Nu ligger Rocky med varm lera på ryggen och båda grabbarna har fått stå ut med ytterligare en klovårdsdag, trots att det var i förrgår vi senast filade/klippte. Men nu ska jag få ner klorna och då krävs lite mer slit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback