Träning på nytt sätt

Jag har länge haft problem med kroppen. Lite sned och vind som orsakar olika problem för varje dag. Men för ungefär en vecka sen skickade chefen mig till en naprapat som klämde, masserade och knäckte igenom hela mig. Helt plötsligt var jag rak! Det var mycket märkligt att stå med lika mycket vikt på fötterna utan att behöva korrigera upp överkroppen för att kunna stå rakt. Han sa ``Börja träna!´´. 
Igår gjorde jag min premiär, ja även hundarna med faktiskt. Jag satte Texas i midjebältet och Rocky fick springa lös brevid mig. Jag tänkte väl att ``nu kommer Texas dra satan´´ men det gjorde han faktiskt inte, det var ett fåtal gånger som jag fick säga till honom att inte dra. Och tempot, hehe ja det gick bra mycket lugnare till än när vi är ute normalt! Det var mest matte som flaxade runt med armar och ben, hundarna kunde skrutta på i fin lugn takt medans matte lekte apa. Bra träning även för hundarna med konstiga och hastiga rörelser. Jag är väldigt imponerad över hur duktig Tex var i midjebältet, trodde inte att han skulle gå framför mig sådär fint och i jämnt tempo utan att dra. Det hade jag inte kunnat tro! Och Rocky, älskade Rockyhjärtat. Mer okomplicerad hund får man leta efter!
Vid ett tillfälle ökade vi tempot rejält! Vi sprang, fort! Men det dröjde inte många meter innan matte fick sakta ner. Haha så otränad man är då!
Mitt mål vore att bibehålla träning av mig själv i min vardag, och även involvera hundarna där. Igår kombinerade vi stretching med platsliggning
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback