Valpen levererar!

I förra inlägget berättade jag om vad Tex och jag tränar på just nu. Idag släppte det helt för honom. Snabba lägganden, sitt och ställande med enbart röstkomando. Skitsnyggt verkligen! Vilken energi den lille har!
Men för att inte tjata ut den träningen så varvade vi med att tänka själv och öva tasstarget på lådan också som jag berättade om. Den som han hade lite svårt för sist. Men även på den trillade polletten ner! Tydligast syntes det när jag efter ett par repitioner kunde flytta lådan bort så han fick vända sig om för att ta target på den och hamnade då med ryggen mot mig. Då syntes det tydligt att han förstått uppgiften. Duktig lillkille!
Önskar så att jag hade haft kameran framplockad, men det får bli en annan gång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback