Träningssug & Framsteg

Just nu är det så otroligt kul att träna! Rocky och jag leker mest med det vi kan för att leka fram nya saker. Men det är ju vad han tycker är roligast, att ``dansa´´ fram med matte.
 
Texas och jag har äntligen kommit så långt att han nu kan ``Sitt´´ ``Ligg´´ och ``Stå´´ på röstkommando. Och fort går det, riktigt snyggt verkligen. Det gillas massor och gör mig hoppfull om min dröm til lydnadstävlingar.
 
Vi har tränat mycket självtänk hos lillherrn och det har nu lossnat, iaf på det han vet att vi tränat på. Det som varit svårast, alltså ``Ligg´´ gör han så fort han inte vet vad han ska göra. Haha. Sötnöt!
Men så har vi tränat på asken, tasstarget på den lilla asken. Det går fort framåt och nu förstår han precis vad som gäller. Idag tog vi nästa steg. Att ha två tassar på asken. Det är nästa steg inför senare ``klossträning´´ och bakdelskontrollsträningar. Efter lite testande fick vi till det, men vi slutade såklart när det gick som bäst. 
 
Jag har så mycket planer för hundarna nu. Så mycket idéer jag vill hitta på med dom. Vad det är kommer i senare inlägg. Men från torsdag blir det vila för killarna. Mannen och jag åker på semester, en välbehövlig semester till Kreta. Men varför ska man ha semester när man är som mest träningssugen?! Jaja, jag tror endå att det är bra för oss alla. Hundarna får lite vila och matte och husse får ladda batterierna lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback