Tisdagsträning

Efter jobbet hämtade jag upp hundarna, åkte hem och packade bilen full av träningsgrejer och styrde till den plats som ligger på havla vägen var, sett från Finspång och Linköping. Det blev Norsholm! Vi hittade en gräsmatta, eller ja det var inte mycket till gräsmatta det inte. Mer grus och ogräs skulle jag säga! 
Vi började plocka upp rallyskyltar och satte igång. Först ut var Rocky. Älskade bästa Rocky! Han gillade inte alls underaget, det var så hårt, ojämt och så var det så mycket pinnar som stack upp och stack honom. Nej, han gillade inte alls underlaget och visade det genom att bli låg, hela han var seg och så ville han inte riktigt ligga ner vilket jag förstår. Jaja, alla dagar kan inte vara bra. Jag fick mjuka upp honom med lite av det han tycker ät roligast, nämligen trick och lydnad så till andra tillfället var han mer på att arbeta. 
Sara hade med sig sin 15 månaders flat Skroll. Åh vilken hund, så fin och vilken energi! Haha, jag hade inte klarat av den enorma energi den hunden ha. Sara sköter henne super, så duktiga! Skroll hade dock lite svårt att koncentrera sig men vad ska man begära av en unghund?! Tillslut gick det bättre även för dom och det såg finfint ut. 
Texas, ja jag kunde ju inte direkt köra efter skyltarna med honom. Han kan ju inte alla kommandon til 100% än. Så vi började att träna ``Sitt´´ och ``Stå´´ som han kan och fortsatte med det nya, ``ligg´´. Idag blev det på nytt underlag och det var lite svårt tyckte Tex.  
Hans andra pass blev att utställningsträna på annan plats. Förra passet vi hade så hade vi bakslag, det gick inte alls bra. Men idag, han gick som en klocka. Underbara bästa Tex!
 
Jag som hundägare känner mig riktigt lyckligt lottad över att få ha dessa två hundar. Dom gör mig hel....och iband vill jag bara slita av mig håret när dom jävlas med mig. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan dom två.
Jag älskar er Rocky & Texas <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback