Nu ska dom bort!

Och så kom dagen då en vecka semester i Grekland fick sitt slut. Efter en lång natt
med mycket väntan och lite sömn landade vi tillslut i morse på Arlanda igen. 
Och några timmar senare var vi framme på dagis för att hämta hem våra älskade små hjärtan.
 
Jag la direkt märke til att Tex såg smal ut och kollade därför i munnen på honom. Då fick
jag mig en chock när jag såg dubbla hörntänder på underkäken. Jag kan ingenting om det här med
valp eftersom jag aldrig haft en valp innan. Men jag har fått höra mycket om att det kan vara lite
knepigt att just dom tänderna inte vill lossna på mindre hundar och att man bör ta bort dom reativt
snabbt. Jag fick såklart panik och såg hela min framtid med Tex gå åt skogen då jag trodde att
det var för sent. 
 
Men efter samtal med både uppfödare och veterinär så beslutades det att jag lugnt kunde fortsätta
vicka på tänderna några veckor till utan problem. Tack sa jag! Jag har såhär direkt efter en underbar
utlandsresa knappt några pengar kvar. Och att få fram 4-6.000 kr är inte så lätt då.
 
Så hädan efter kommer vi leka mycket med leksaker och ha dragkamp. Men så skickade jag också
iväg mannen som endå skulle köpa mer mat till valpen att även köpa med sig revben til dom. 
Nu ska dom bort!
 
 

Kommentarer
Våran Lycka

4-6000 fy tusan vad dyrt!
betalade 1800 för att dra 10 tänder på min ena.
hoppas semestern vart grym:)

Svar: Oj, ja jag har hört fler som fått betydligt lägre summor än jag fick. Konstigt :(
Sandra

2014-09-26 @ 16:41:24 | http://varanlycka.blogg.se/
Sara

Ingen Panik! Skroll gick med dubbla hörntänder i evigheter innan de lossnade till sist. :)

2014-09-26 @ 21:48:28 | http://skrollis.se
Våran Lycka

nästan värt ett besök på annan klinik. Välkommen t uppsala ;)

2014-09-28 @ 21:52:16 | http://varanlycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback