Matte full av motivation

Långledigheten lider mot sitt slut. Det har varit så skönt och nyttigt för både hundar och matte den här tiden vi genomgått. Jag är nu full av motivation till träning och har massor av ideér.
 
Idag har vi haft lite firande av mig som fyllt år och det har varit supertrevligt att få träffa släkten igen. Mycket folk var det. Och så kom frågan ``Kan vi inte få se lite var lillen kan´´ Jaja tänkte jag som såklart var träningssugen och tänkte direkt att det här blir superbra störningsmoment. 
Vi tränade sitt, ligg och stå samt target på skål. Jättebra gick det även om koncentrationen svek och han ville sträcka på sig i mellanåt. Han hade sovit innan.
 
Rocky fick aggera modell, min farmor håller på att sticka en tröja till dom på min begäran som jag önskar mig i julklapp. Den skule bara sys ihop lite så är den snart färdig. Snygg bev det, längtar tills den är helt klar och vovvarna får använda den.
 
Nu ikväll tog jag fram en ny leksak som Tex inte har lekt med och vi började träna apportering. Det satt även idag och vi höll på länge. Jag kastar, han hämtar och lämnar till mig. Jag kastar, han hämtar och lämnar till mig.
Vi ett tillfälle lyckades jag kasta den så han inte såg vart den hamnade och med lite hjälp av mig så letade han på fint efter den och hittade den. Riktigt bra början på något vi kommer träna på mer snart. Underbart!
 
Samtidigt som jag är riktigt ledsen över att semestern är slut så längtar jag tills vardagen är igång igen. Här ska tränas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback