Hundar med starka band!

Grabbarna grus har båda börjat vänja sig vid varandra på dagis och Tex vid att vara på dagis om dagarna. Från början var det lite jobbigt för personalen, Texas skällde mest hela tiden. Mest när någon kom in eller gick förbi deras box och Rocky kissade inne. 

Men vartefter tiden har gått så har allt lugnat sig. Inte alls mycket skällande längre och det verkar fungera kanonfint mellan dom på dagis. 
 
Men den senaste tiden när jag kommit så har jag märkt att det legat kissfläckar på golvet. Jag har pratat med personalen och dom blir lika paffa varenda gång. Ena dagen hade dom varit ute med Tex bara 29 minuter innan. Dag två minskade dom tiden så att dom bara varit ensamma 16 minuter innan jag kommit för att hämta. Men endå så fanns det en kissfläck på golvet när jag kom. 
Vi började utvärdera och kom fram till att dom kanske triggade varandra och insåg att matte snart kommer. Och blir då upphetsade. Jag tog därför med en bur till Tex för att skillja dom. Dagis försöker sära på dom mer och mer nu så att dom lär sig att dom kan vara utan varandra också. Men lättare sagt än gjort. På lunchen går det bra, Tex sover och Rocky vilar. Men så skulle jag hämta grabbarna första dagen på detta vis. Men en hund i var ände på huset. Rocky ropar efter sin valp och Tex ylar och skäller tillbaka. Riktigt kaos var det! 
Dag två så mötte jag dagispersonalen utanför med Tex. Då hade han inte varit i boxen med Rocky på någon timma. När jag hämtar Rocky så inser vi att det inte alls är Texas som kissat inne. Det är Rocky! Rocky har börjat kissa inne i oro om att vi ska ta hans valp ifrån honom. 
Så mycket betyder lilla Texas för Rocky <3 
Åter igen är det Rocky jag får jobba med, stackars älskade Rocky. Vad har du varit med om?
Det är så stor skillnad på killarna, mentalt sett!

Kommentarer
Erika

Har du dom på hunddagis om dagarna? :)

Svar: Jajemen jag jobbar och husse även han. Jobbar i annan stad och jag vill inte lämna en hund så länge som det hade blivit hemma. Det blir från det att jag åker hemifrån till att jag kommer hem ca 11-12 timmar. Det är inte rätt och inte lagligt heller. Så dom går på dagis och det är ett underbart dagis i Norrköping.
Sandra

2014-09-04 @ 18:03:51 | http://minsheltie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback