Unghundsfasoner!

Ja, den där Texas har alltid haft temperament. Redan när han kom till oss så visade han tydigt vad som var ok och inte. Det var riktigt ordentliga utfall han gjorde mot både mig och husse. Detta i samband med tillsägelse eller leksaker. Detta fick vi bort relativt snabbt och har inte varit ett bekymmer sen dess. 
 
Nu när vi va på semester så hade dagisfröken grabbarna hemma. Då började han visa tendenser till detta igen, men som hon själv säger. Understimulans! Jag jobbar hårt med träning här hemma och där blev han då understimulerad och framkallade detta. Jag märkte inget av när jag plockade hem dom.
 
Nu för en tid sen fick jag se detta, då i samband med att jag öppnade bakluckan till dom. Utanför stod det en hund lite för närgången som dom aldrig träffat tidigare, Tex blev såklart paff och gjorde ett utfall. Inger mer med det, kort var det!
 
Men nu har jag fått höra att den lille skiten börjat göra detta på dagis. Jag hade detta i bakhuvudet att han skulle bli såhär när trotsen kom. Nu verkar vi ha hamnat där! Som tur är har vi hamnat på ett dagis jag litar fullt ut på, dom har koll och vet vad dom ska göra. Det här är en trotsig liten unghund!
 
Jag har själv försökt framkalla momentet med bakluckan igen med en annan hund. Det var inga problem, bara glada miner och svansviftningar. På dagis är det andra hundar han reagerar på så nu blir det hårdträning på hundmöte. Gärna lite större då han sätter sig på sned för en stor malamut på dagis! Den lille, men SÅÅÅÅ mycket temperament!

Kommentarer
Hanna

SV: Nätbollen är jättebra! Den är riktigt hållbar. Denna är ju bara en "kopia" av originalet, men den är super! :D

2014-10-19 @ 10:43:44 | http://jaxination.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback