Träning med Tex 7 Oktober 2014

 Idag har vi inriktat oss på ``Stanna kvar´´. Det går nog inte att gå miste om det i klippet tror jag. Haha!
Tex är en glad liten spillevink som är överallt, men under dagens träning gjorde han mig imponerad. Han satt kvar! Texas är en himla rolig hund att träna med, han har massor att ge och ger järnet. Så roligt!
 
``Stanna´´ har ikväll tränats på tre olika varianter. Att han stannar kvar medans jag går iväg några meter, att han stannar kvar medans jag går runt och rör mig i rummet och att han stannar kvar när jag gått bort några meter och väntar några sekunder innan jag går tillbaka. 
 
Han bjöd även på en finfin ingång mitt i allt och självklart fick han extra beröm för det. Annars hade han inte så mycket krav på sig mer än att han skulle sitta ner och stanna kvar. Hur han satt och vart fick han välja själv. 
 
Filten på golvet ligger där för att Tex inte kan sitta på vårt golv eller göra annat utan att halka iväg. Han åker bakåt när han sitter för att golvet är så halt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback