Projekt - Månadshandla

Idag är det vilodag för killarna, för matte med men jag hittade på annat att pyssla med. Projekt - Månadshandla är igång!
Jag har aldrig riktigt räknat på hur mycket pengar det går åt till mat för djuren. Då räknar jag även med katten. 
Så idag är det den 1 Oktober och en passande dag att starta detta projekt på. Efter jobbet styrde jag bilen mot djuraffären för att stoorhandla till djuren.
Tanken är att jag ska kunna ta bort några resor till djurafären framöver. Som det är nu så kan det bli många! Ena stunden är Rockys mat slut, sen blir det en resa för att Texas mat är slut och slutligen till katten. Det blir många resor i slutändan, och det tar både dyrbar tid som jag kan träna och göra annat på samt även en hel del bränslekostnader. Handlar jag till alla på en gång så sparar jag både tid och pengar.
 
Jag räknade ut på ett ungefär vad som kan gå åt mängdmässigt till dom alla och plockade korgen full! Det blev tungt och jag fyllde hela korgen. Mina tankar fladrade iväg och stressen över att det kommer bli dyrt kom. Vilket jag igentligen inte ska tänka för det blir ju billigare i längden. Att småhandla som jag har gjort är dyrare!
 
Grabbarna äter nu båda Vom og Hundemat. Rocky Laks och Texas Valpefor. Det är deras bas, sen får dom lite extra som gott gott i form av kött. Det kan vara färska grisknorrar, revben, kyckling osvosv. Vad som hittas helt enket. 
 
Som det är nu äter Texas mer är Rocky och endå ser han ut som en sticka den där lille skiten! Båda fick 8 korvar var. Alltså fick jag med mig 16 korvar hem! Till Rocky kommer det räcka då jag räknat högt, mer osäker på om det kommer räcka åt Tex. Det återstår att se. Katten är svår att räkna ut då hon är utekatt, hon hittar föda även utomhus, speciellt nu. Men hon fick 3 små påsar mat och det bör vara mat över vid månades slut. Det har räckt förut!
 
Jag bara älskar mina vovvar! Medans matte springer runt och fixar med deras mat så ligger dom bara i sina bäddar och sover. Själv styckar jag frysta färskfoderkorvar, styckfryser och organiserar upp allt inför den kommande månadens projekt. Ska bli mycket spännande och se vad som finns kvar i slutet av månaden!
Och så ska vi jobba på att sänka nivån på BARF-lådan som är proppfull. Mycket ska torkas och bli till godis men så ska det bli en och annan mummsbit till grabbarna i maten framöver. Jag tror inte dom kommer gå hungriga i sutet av månaden. Men än går den planen inte så bra, tillsammans med de 16 korvarna och 3 påsar kattfoder hamnade även ett gäng nötrevben. Så ja, högen växer ist för krymper! Till helgen ska det dock bli ändring på den fronten. Hela kalaset gick på 498 kr för mat till tre djur. Får se hur långt det räcker
 
3 oöppnade MUSH-bullepåsar och två korvar färskfoder fick hamna i en annan frys som ``Nödfallsfoder´´
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback