När träningen ger resultat!

Tjoho vad jag älskar när man börjar se att all den träning man lagt ner ger resultat! Idag har vi varit och simmat igen och båda hundarna gjorde framsteg. 
Det är nu exagt en vecka sen vi simmade senast. Försökte få en tidigare tid men allt var fullt, även idag. Hon på rehab fixade in oss efter stängning, så himla snällt! Det ska dom ha en guldstjärna för!
 
Först ut som vanligt är Rocky, vi började med att simma med 0-3 kg flytvästen och jag såg direkt att något var annorlunda med bakbenen. När han vant sig och kommit igång sog vi av flytvästen och satte på sele med lina. Lite meck var det allt med lina, vi är ju vana vid att simma löst men OM något skulle hända vill jag kunna dra upp honom. Det gick hyffsat bra med linan trots allt och det simmades på fint. Rocky fick en helt annan simteknik utan flytväst. Det syntes att hela han arbetade, mer styrka i simtagen och bättre simtag, sen gick det betydligt mycket långsammare än i normala fall. Så han har helt enkelt åkt snålskjuts på flytvästen. Jättefint såg det ut. Självklart blev det paus lite oftare. 
 
Rockys kropp har börjat få en bättre form. När han blir stel och får ont i kroppen blir han som en köttbulle, utan att vara tjock. Det ser ut som om musklerna lägger sig på fel plats. Svårt att förklara men nu börjar allt bli bra igen och hela han skiner upp. Hans livsglädje, ork och lycka. Kroppen är fin och...usch. Att jag lät det gå så här långt den här gången. Tänk vad fel det blir med vila på stackars Rocky :(
 
La upp en film på min instagram eftersom jag inte riktigt fått till hur man laddar upp här. @Xifons heter jag där.
 
Texas gör framsteg även han. Vi ska ju inte simma än på ett tag. 10 månader säger rehab att vi får börja träna simning. Men han får såklart simma för att lära sig och plaska vatten. Och plaska vatten är just det vi gör. 
Tex är en riktig badkruka, riktigt kinkig när det gäller vattenpölar, regn och allt! Vi jobbar på att plaska vatten och känna oss trygga där. Från början ville han inte alls, man såg paniken och hela han talade för att ``usch, vatten är farligt´´. Idag gick han i så långt att magen näästan blev blöt. Visst han gillar det fortfarande inte och hittar egna lösningar som att man kan få godis om man springer runt och kommer bakom matte. Enkelt är bäst säger Tex. Men icke säger matte, ska du ha godis så får du jobba med vattenplaskandet. Och det gjorde han, betydligt mer samarbetsvilligare än tidigare. 
 
 
 

Kommentarer
Lisa, Billy och Ivan

Vilka breda, fina öron han har. Supersöt!

Och nu du!
Nu har jag själv fått tips om att använda ben-/viktmanschetter till Ivan, så nu vill jag ha ett pedagogiskt inlägg med ditt recept så att jag kan sy ett par :D

Svar: Haha, ja dom är stoora :P Så du tycker att jag ska knåpa ihop ett inlägg om benmanschetter, vi ska se vad vi kan hitta på ;) Ska lösa ett litet symanskinsbekymmer bara :P
Sandra

2014-10-16 @ 15:58:19 | http://billyochivan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback