Vakthunden!

Rocky är familjens vakthund, han märker direkt om någon kommer. Inatt kom min man hem, han skulle överraska mig att komma hem ett dygn tidigare än sagt. I samma stund han tog i ytterdörren satte Rocky igång och varna. Jag låg och väcktes då av Rockys varningssignal. Som tur va märkte jag direkt att det var min man och brydde mig inte om att kliva upp. 
 
Rocky har visat oss tidigare att han är en bra vakthund. För en tid sen sitter Rocky och jag i vardagsrummet och tittar på tv. Det finns inga fönster han kunnat se ut genom, men från ingenting reser sig Rocky och börjar varna. Jag förstod inte varför. Tills jag tittar ut genom fönstret i rummet brevid. Då ser jag mannens bror kliva in i vårt garage. Han hade pratat med min man om att få låna något och brodern trodde inte jag var hemma. Så han hae bara klivit in och skulle börja leta. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback