Torsdag

Vilket kyligt väder vi fick! Jag kan tycka att det är mysigt med snö men kanske inte att det ska vara så mycket snöslask. Det blir så blött överallt.
Texas fick idag möta vårt vita kalla vintertäcke för första gången, och jag kan inte säga att han reagerade allt för mycket. Nu såg jag inte hur det var på dagis men här hemma visade han varken rädsla eller mer glädje. Han var som vanligt, sig själv. Visst, den lilla primadonnan i honom är visade sig såklart. Usch för vatten, usch här vill inte jag gå. Han är ju inte som Rocky, han går rakt igenom allt han möter. Tex är mer kinkig. 
 
Härom dagen kom ytterligare en nummerlapp på posten. Så kul, jag älskar verkligen att se hur glad han är när han får göra det han tycker är roligast. Utställning är verkligen hans grej, han vill visa upp sig. Hoppas och tror han är lika bra i andra tävlingsgrenar i framtiden. Nu ska matte bara lära sig ett och annat för att kunna gå vidare, hunden har det där lilla extra och jag vet att bara matte lär sig så kommer hunden gå långt. 
 
För tillfället klosstränar vi mycket och där går det undan. Små korta pass, kanske inte så många men iaf något tillfälle om dagen, ibland blir det lite mer träning ibland mindre. Han tycker det är så kul, vilken arbetshund jag fått! Precis det jag ville ha.
 
Men han är ju fortfarande valp så vi tar det lugnt och fint fortfarande även om vi båda vill mer. Där är vi lika, men det finns en sak våra åsikter skiljer sig. Den lille busvalpen bråkar med filtarna på dagis. Busen röjer runt med filtarna, har sett några filttussar lite här och var. Buse, tur att jag älskar honom! Je tusan i mina filtar Tex, snart har ni inga kvar. Inga hela iaf. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback