Texas hos Veterinären

Idag har hundarna spenderat dagen var för sig. Jag körde Rocky till dagis som vanligt och Texas till veterinären. Min största oro var inte att Tex skulle sövas, opereras och tillbringa en hel dag ensam på nytt ställe. Nej det var hur Rocky skulle må över att vara ensam. Texas klarar sig det vet jag, men Rocky är lite speciell.
 
Men allt ändrades så fort jag klev in på dagis med enbart Rocky i morse. Jag valde att låta Tex sitta kvar. Det var som att Rocky förstod. Han var lugn och sansad och vi satt där en stund han och jag. Som vi alltid gör på morgonen. Han fick tröjan jag hade tagit på mig för hans skull och stoppade in den i den öppna buren där han sover om dagarna. Han fick sitt Back on Track täcke på sig och jag spred ut lite godis över golvet så han fick leta lite. Allt var så lugnt det kunde bli och redan då visste jag att jag inte behövde oroa mig över honom. 
Och det behövde jag inte heller. Fick en rapport om att Rocky varit lugn hela dagen. Han har legat och sovit och njutit för fulla muggar. Både jag och dagispersonalen fick känslan att Rocky tyckte det var ganska skönt att slippa den lilla pajasen för en stund. Han älskar Tex mycket men dom har ju aldrig varit ifrån varandra såhär tidigare. Så Rocky har tyckt att det varit skönt endå. 
 
Tex, den lilla spilevinken! Han får många pluss i kanten idag. Veterinären berättar att han varit så duktig. Varken skällt eller haft hyss för sig. 
Under förmiddagen blev han äntligen av med sin extratand som inte velat släppa. 
 
Den här tanden förstår jag mig inte på, ibland är den lös, ibland inte. Ibland skiftar den färg så det ser ut som att den ska säppa, men så går den tillbaka och blir normalfärgad igen. Mycket knasig tand det där, men nu är det väck!
Inte heller efter ingreppet kunde veterinären förklara vad som orsakat detta. Tanden som idag satt stenhårt så den inte gick att rubba satt nämligen endast i tandköttet! Det fanns inget under tandköttet. Tanden har förmodligen varit av och tandens nedre del hade luckrats upp. Enligt veterinären borde tanden lossnat av sig själv för länge sen. Så varför satt mjölktanden så fruktansvärt hårt? Det vet vi inte och kommer aldrig få veta. Men nu är tanden borta. Skönt säger både matte och hund.
 
Jag hämtade Tex först och tog med honom in på dagis när vi hämtade Rocky. Det första Rocky gjorde när han såg Tex var att kolla så att han mådde bra. Älskade vänner. Dom älskar varandra dom där två <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback