Nyfunna vänner på besök

Skulle behöva sätta tandpetare på hundarna för att dom ska kunna hålla sig vakna. Så trötta är dom nu! Vi har nämligen haft besök av våra nyfunna vänner Sandra & hennes Lukas. Dom tre beter sig som om dom sätts dagligen, som om dom känt varandra hela livet. Men detta var vårt tredje möte, idag på hemmplan och i ljuset för en gång skull. 
Hundarna har rejsat av sig ordentligt i trädgården. Tex visade att han inte fått springa av sig ordentligt och visade upp vilken fart han kan få. Tror inte han själv var medveten om hur snabbt det gick, inte heller hur dåligt bromsen fungerade. Han brakade in i Rocky så det bara small om det ett par gånger. Rocky blev sur och det blev en rejäl uppläxning Tex fick av Rocky. Stackars Lukas hängde inte riktigt med i grabbarnas tempo.
 
Sandra & Lukas håler på med ralylydnad. Något jag verkligen skulle vilja lära mig mer om. Så därför gick vi igenom alla skyltarna. Rocky tyckte det var väldigt roligt och bjöd på finfin kontakt och samarbete. Verkligen något han vill fortsätta med. 
Även Tex fick testa på men efter en stund fick vi tydligt se att den lilla valpen var övertrött. Han ville fortarande jobba men var aldeles för trött för att förstå vad ``Sitt´´ betydde. Ännu en gång har jag alltså fått se min valp trött i huvudet. Förståligt, jag och Tex tränade ju även innan dom kom, sen massa bus och därefter mer träning. Skönt att se honom trött! Nu ligger båda helt utslagna och sover. Sånt gillar vi!
 
 
 

Kommentarer
sandra

Snygga bilder! Tack för idag

2014-11-22 @ 16:06:53 | http://livetsomlukas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback