Full fart! Personspår, godis & leksakstillverkning

Jag har länge haft i tankarna att jag ska knyta egna leksaker av rep till Tex. Men har aldrig kommit mig för att åka och köpa. Men nu för några dagar sen såg jag att en vän till mig hade köpt och börjat knyta. Då fick jag fart och igår köptes det hem rep. En på 4 mm och en på 6 mm. Tanken är att dessa leksaker ska bli en julklapp till Tex. 
 
 
Nu när lönen kom har vi även varit och månadshandlat. Månadshandlat mat till oss och månadshandlat till djuren. 813 kr hamnade vi på denna månad på 3 djur. Några få kronor mer för det kött som inhandades i annan affär. Det går ju åt en hel del godis nu och då vill man ju ha det bästa och för oss är det att torka eget. Det senaste dygnet har därför svaptorken fått jobba. Lammhjärta, kyckling och vår favorit, nötbog har torkats. Det ska bli mer nästa helg är tanken men nu hinns det inte med mer. 
 
 
På dagens fullspäckade schema har vi även personspårat. Husse följde med och gick bakom oss med videokameran. Något Tex inte är van vid. Det märktes i spårarbetet. Hans spår fick jag till bra idag men han blev störd av att vi var fler som gick bakom honom. Han tappade koncentrationen och jag fick hjälpa honom på traven där i början. Sen mitt i allt så blev han nödig trots rastning innan. Men efter andra gången jag hjälpte honom så satte han näsan i backen och plockade upp spåret finfint, mitt i kärnan och rätt in i skogen. Det här var den delen jag ansåg skulle vara svårast för honom, men icke han satte full fart och hittade slutet. Spårets andra hälft var mycket svårare än han vanligtvis brukar få och idag fick han desutom ett lite längre. 
 
Rocky, stackars Rocky. Matte klantade sig enormt! Jag är inte jättehemma i skogen och villade bort mig. Det blev på tok för långt och för svårt för stackars Rocky som kämpade på men det var för svårt så vi avbröt. Att det var för svårt visste jag redan innan jag släppte på så därför valde jag att lägga ett kort och mycket lätt spår så han åtminstånde kunde få hitta slutet och känna sig glad. Han ska inte behöva lida för att matte villat bort sig. Och det tog han klockrent!
 
Hundarna har inte fått träna så mycket på ett tag och inte heller fått äta ben som dom får relativt ofta här hemma. Tex får inte äta pga ingreppet han gjorde i onsdags när han drog ut en tand. Det märks på Tex hur mycket träning och ben påverkar honom. För nu är han vildare än en vildhäst! Jisses, överallt och ingenstans.
Tänkte att han kunde springa av sig lite i trädgården innan vi gick in efter spåret. Ja, just det. Så kan man ju också springa. Bra där Tex! Benen for åt alla håll, han vurpade flera gånger för att det gick så fort och man blev snurrig av alla vändor han gjorde runt en. Ett uner att han inte krockade med något! Matte höll såklart i kameran och tänkte ta några nya kort men det var lättare sagt en gjort. Han var helt enkelt för snabb för mig något sega gamla kamera. Men några skapligt bra bilder då han stod still fick jag. 
Sen blev matte kall och ville gå in, tro inte det du matte sa Tex och fortsatte springa. Han ville minsann inte gå in och matte fick inte tag på valpbusen!
 

Kommentarer
Sandra

Åh snygga! hur gjorde du den som är som nr2 om man räknar från vänster?

Virriga matte som klantar sig ned spåret ;)

Svar: Ja jag är nöjd med dom. Hm ska kolla vad den heter, kommer inte ihåg. Det är den jag gjort på fleeseleksakerna med. :)
Sandra

2014-11-30 @ 19:00:01 | http://livetsomlukas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback