Stressad där, men inte där!

I torsdags kväll packade jag bilen full för att kunna åka raka vägen till husvagnen och Västervik direkt efter jobbet på fredagen. Då var det smidigt att ha Rocky nära igen. 
Rocky och jag har hittills haft en helt fantastisk helg, vilket väder, värme och sol. Det här behövde vi. Lite lugn och ro. 
Men när jag skulle göra mig iordning för natten på fredagskvällen så fick Rocky snällt stanna kvar i husvagnen. Då fick jag veta vad vi skulle behöva träna på den här helgen. Rocky fick panik av att vara ensam i husvagnen. Att sitta i sin bur i tältet, utaför tältet eller i bilen går hur bra som helst. Men just i husvagnen så blev han så stressad och orolig. Och att sitta i förtältet, utanför eller i bilen kommer inte gå i sommar, det kommer bli så varmt. I husvagnen drar vi igång kylan för hans skull när vi lämnar honom. 
Hela dagen idag har vi tränat på små korta stunder ensamt, och det börjar bli bättre och bättre. Ett tag då i början trodde jag att jag inte skulle kunna gå på toaletten alls denna helg. Vi har ju toaletten i servicehuset en bit bort. Men det har gått framåt och nu är han mindre orolig, har tystnat och stressar inte allas upp sådär längre. Han har fått vara i husvagnen mycket och jag utanför med öppen dörr, sen har vi stängt den en stund under tiden jag suttit utanför. Och de gånger jag behövt gå på toa har jag skyndat mig så gått det går för att inte vara borta så länge. 
Vi hr en bra början, jag trodde det skulle ta längre tid att vänja honom än vad det har gjort så jag är nöjd med utvecklingen. Vi fortsätter träna och börjar öka på tiden lite framöver. Nu lämnas han ensam max 5 minuter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback