Såhär går det på nya dagis

Nu har Rocky varit på nya dagis i lite dygt 1½ vecka. Jag vet inte vad jag ska säga, jag är bara så otroligt glad och nöjd. Största anledningen till att jag flyttade honom var ju för att det skulle bli smidigare för mig att hämta honom de gånger jag åker direkt från jobbet till husvagnen. Det blir så krångligt och mycket fram och tillbaka. Gamla dagis hade vi lite svårt för både jag och Rocky. Jag säger inte det att gamla dagis var dåligt men för oss passade det inte. Jag vet flera hundar som just det dagiset passar som handen i handsken för. Men just Rocky är speciell och behöver lite speciell vårdnad och ompyssling. 
Men att nya dagis skulle bli en sån ``mitt i prick´´ för oss, det hade jag inte räknat med! Det kom att visa sig att nya dagis är det rätta för Rocky, och för mig har det varit otroligt smidigt att slippa köra fram och tillbaka. 
Igår ville chefen att jag skulle börja tidigare, vid den tiden hade inte dagis öppnat vilket inte hade varit några problem på förra. Men vad gör det när jag då ist kan ta med mig hunden till jobbet ett par timmar för att lämna honom lite senare? Så smidigt och det tackar jag inte nej till om jag får fler chanser. Självklart njuter Rocky ännu mer de tillfällen, den mattegris han är. Han vill ju såklart vara där jag är hela tiden, men nu går ju inte det och då har vi nu hittat den perfekta platsen för honom om dagarna. 
Har pratat en hel del med personalen och jag får verkligen inte nog av att lyssna på vad dom berättar om honom. Han får så fina ord och jag har fått kommentarerna att dom har så många stökiga storhundar nu att dom skulle behöva fler stabila hundar som Rocky. Dom skämmer bort honom, vilket jag gillar, med att låta honom sitta med när dom har lusch, han får vara med vid entrédisken och antalet hundvänner har bara ökat föer var gång jag pratat med dom. Redan första dagen insåg dom vilken klippa han är och fixade ihop honom med sin första vän. Idag 1½ vecka senare springer han omkring med 5 andra hundar i rasthagen. Rasthagen lämnas aldrig obevakad och det säger väl allt om hur noga dom är med att allt ska gå rätt till?!
Rocky har blivit den där favorithunden på dagis efter bara så kort tid. Idag fick jag kommentaren ``Fler hundar som Rocky borde vi ha´´
Rocky gör fortfarande sina små oroskissningar på morgonen när jag precis lämnat honom, men dom börjar avta sakta men säkert. Det kommer säkert vara så ett tag framöver och det är ju förståeligt, det är ju fortfarande nytt för honom. Förhoppningsvis slutar han ge uppmärksamhetsskall till personalen också. Han sitter och skäller om att få uppmärksamhet. Detta är dock något nytt, enligt förra dagis skällde han aldrig. Men jag vet inte om jag vågar tro på det. Det här beteendet låter mycket bekant nämtligen. Hör Rocky att det är någon lite längre bort och han sitter instängd så gör han dessa skall. Han vill helt enkelt bara umgås!
Nä, Rocky gör framsteg på nya dagis och det gör mig riktigt glad och stolt! Hoppas det fortsätter såhär!

Kommentarer
Jenny

Å vad glad jag blir och läsa det här. Kram

2014-05-13 @ 23:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback