När stressen tar överhand

Idag har det inte varit någon bra dag för mig, jag har känt mig väldigt grinig men dagen har rullat på endå. Men mitt största bekymmer nu är min stress, jag går omkring och gömmer en stress och press inom mig som jag inte tänker på, den bara finns där. Mycket har med bröllopet att göra. Det är SÅÅÅ mycket att göra och iom att jag får göra mycket själv så känner man sig tillslut överväldigad av saker att göra. Stressen att hinna med allt och samtidigt allt annat i vardagen. Det är mäktigt! Det går oftast bra men ibland brister det och då blir allt jobbigt. 
Idag är en sån dag, när allt bara brister. Grinig och ledsen på livet. 
Rocky gnisslar och gnäller, han går matte på nerverna och jag blir mer stressad på det. Men det är ju inte hans fel, det är mitt egna. Det är mig han reagerar på, det är jag som är så överstressad att jag kapslat in mig i en bubbla. Stackars älskade Rocky, han reagerar ju såklart på mig. 
Mina desperata träningar mot ett tystare liv handlar fortfarande om MIG. Det är väl klart det inte går framåt när jag inte når ut till omvärlden i min bubbla. Hur ska jag ta mig härifrån? Jag orkar verkligen inte med mer av hans gnissel, trots att det är mig han reagerar på så mår jag bara ännu värre när han reagerar på det sätt han gör. 
Idag stod jag i 30 minuter på dagis och ignorerade honom då han stod och gnisslade som fan. Efter 30 minuter fick jag nog, han hade tystna ytterst lite men låg allt där och gnällde med det där ansträngda andningen mest hela tiden. Jag orkar verkligen inte. 
 
Så nu ber jag er läsare. Finns det någon här som har några tips på hur jag ska göra. Rocky har alltid reagerat såhär varje höst, så fort det mörknat och blivit kallare. Men har slutat strax inna jul. Nu ett halvår senare håller han fortfarande på och det verkar bara eskalera. Vad ska jag göra. Jag önskar så att allt kunde bli som vanligt igen. 
Den tysta hund jag vanligtvis har, för han gnäller ju bara när han inte får som han vill. Så fort han får som han vill då tystnar han. Men att träna konstant går inte för sig, man måste kunna sitta still också! Jag vill att han sitter i bur men Rocky vill hellre sitta i framsätet, allra hellst i knät när jag kör vilket är totalt omöjligt då jag inte kan köra då. Gnissel och gnäll på allt som inte går för sig. Så vad ska jag göra?
 
Ytterligare ett inlägg som kommer direkt från mina egna tankar, inte igenomläst med andra ord. 
 
En nedåtperiod nu men det här löser vi med tiden. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback