Blåst

Blåst blåst och mer blåst! Inatt har blåsten lekt rövare med tältet som flaxat och dragit ur gardinstängerna som smällt hela natten. Många gånger har vi vaknat. 
Nu på morgonen efter frukost tog Rocky och jag en premiärtur på nya cykeln, det gick bra. Vi tar det lite lugnt nu i början då vi inte är vana att springa på asfalt. Så vi går en hel del. Vi blev utskällda av en chihuahua som Rocky duktigt ignorerade. Men när vi mötte en flat så spände han upp sig. Jag jag gjorde så gott jag kunde och allt gick bra fram tills vi var sida vid sida. Då gav Rocky ifrån sig en jävligt konstigt vrål, lät mycket konstigt. Flaten hade inte sagt ett ljud eller ens tittat på honom. Så är han, blir han utskällt så är Rocky tyst, är mötande hund tyst då ser Rocky sin chans att dominera. Jävla hund! Men vi jobbar vidare, har märkt att vi har en del attjobba med tillsammans. 
Vi fick avbryta våran cykeltur för matte fick så ont i öronen som hon alltid får när det blåser ute. Nu ligger han och myser i back om tracktäcket. Så bra täcke verkligen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback