Torsdagsträningen

Trots att jag var trött och sönderstressad åkte jag mot gårdagens torsdagstäning. Mina mål för dagen var att bara vara. En kravlös träning helt enkelt, jag var inte i skicka att träna så stressad inifrån och ut som jag var. Det tar på kroppen att planera allt som skall göras inför ett bröllop. Men det är det värt, som jag längtar till den dagen. 
Just den här dagen hade jobbet varit stressigt och träningen var först lite tidigare lagd på dagen så jag fick skynda mig för att hinna med att beställa blombukett, boka håruppsättningar, klipptider och allt annat till folk. Så när träningen väl började hade jag svårt att varva ner efter det höga tempot. 
Men när jag kommer dit verkar det vara flera som var lite ofokuserade och allmänt trötta. Så träningen blev som den blev, jag tycker allt att vi gjorde det bästa av situationen. 
Rocky och jag tränade stadga i sitt förra veckan, något han har mycket lätt för. När vi väl börjat träningen och kommit igång lite visade det sig att dagens träning som jag och Rocky kom att börja med var just stadga i ligg. Jag hade inga höga förhoppningar om att det skulle gå vägen helt då Rocky tycker det är kallt och har oftast inget tålamod att ligga kvar. Han kanske kan få godis om man gör något annat. Men trots en ofokuserad matte så hade Rocky planer på att pigga upp mig.
På en grusparkering låg min hund, länge och still. Jag kunde gå långt ifrån honom så som mycket tätt inpå, även bakom honom och så även om andra hundar i gruppen satte fart i inkallningarna eller kom för nära. Duktig kille. Han vet allt hur man piggar upp matte! Sen var vi igång, matte fick sin koncentration och fokus på träning och så började vi köra lite lydnad. Min hund var helt galet på igår. Så kul verkligen. Vi gick helt klart därifrån både gladare och stoltare, med mer klarhet i skallen än när vi kom. 
Dessa torsdagsträningar, åhh vad jag tycker om dom och att jag hittat så bra vänner. 
Till nästa vecka ska vi skriva ner lite vad vi vill träna på och har för mål i vår träning. Så ska vi sen försöka planera in lite saker vi kan göra på torsdagarna framöver. Såsom att tex åka till en annan stad och miljöträna, mer tävlingsinriktat osv. Längtar redan till nästa gång. Jag är bara glad om jag får vara med, få träffa andra hundar och träna tillsammans med hundar som störning. Det finns ju inte allt för mycket mötet här ute där vi bor, men jag tycker endå att Rocky är otroligt duktig på hundmöten iaf. Stolt matte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback