Torsdagens träningskväll

Träningskvällen igår var fantastisk! Så kul och nyttiga övningar. 
Igår kväll åkte jag in till cntrum och mötte upp Jennifer och hennes dvärgpinscher Spike igen. Dom som vi tränade med även förra söndagen. Äntligen har jag hittat någon som har samma tänk och driv som jag har. 
Sen hade vi även några andra deltagare med oss, två kungspudlar, en boxer, våra två små dvärgpinschrar och en underbart häftig riesenschnauzer. Åhh, jag älskar det driv den hunden har och så nedrans snygg hund!!!
 
Vi hade övningar med kontakt och stadga, lite inkallning och framförallt roligt med våra hundar. I ringen stod vi och till en början gick vi slalom mellan alla ekipage med kontakt som mål. Därefter körde vi åter i ring fast med vi förare med ryggen mot mitten och hundarna framför oss med ryggen utåt. Tanken här var störning och kontakt, och så fick man stadga på köpet också. Vi började med att en i taget fick gå runt alla som skulle sitta ner i ringen, därefter avancerade vi och tillslut hade vi bara en hund sittandes medans alla andra gick runt och ``störde´´ Mycket nyttigt!
Inkallning blev det också, det mellan ekipagen som extra störning vilket även det gick kanon. Rocky är så jäkla duktig. Han älskar verkligen all träning. 
 
Kvällen tyckte jag var en fullträff på trevligheter och nyttig träning. Och bäst av allt, hädan efter är mina torsdagar uppbokade till detta. En helt underbar grupp med trevliga människor och duktiga hundar. Ser fram emot våra torsdagar massor nu.
 

Kommentarer
Anna

Det är ju bästa känslan, att vara pepp och förväntansfull! :D Hur har du hittandes här härliga gänge? Vad har ni för olika mål i gruppen?

Svar: Det är en nyinkommen vän jag hittat :) Någon är tjänstehund, och några unghundar, andra sällskapshundar. Mitt mål är att ha kul :)
Sandra

2014-03-22 @ 08:43:42 | http://www.scillsen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback