Min största rädsla...

.. det är att hitta katten påkörd och död någonstans. Ständig oro över att katten inte kommer hem på kvällarna. Men så är det ju, hon är utekatt och springer dit hon vill. Man har ju blivit lite bortskämmd nu med den katt som hon faktiskt är. Hon är väldigt skygg mot alla förutom mig och sambon. Det är bara jag som kan hålla helle utan att hon flyger ur famnen på mig. Bestämd dam den där lilla. 
Och varje kväll när jag kommer hem från jobbet så kommer hon där springandes emot en när man parkerat bilen. Varje gång blir jag lika varm om hjärtat när jag ser henne springa där mot mig. 
 
Ikväll kom hon inte...man blir givetvis orolig direkt. För hon brukar ju alltid komma där springandes på gången. Jag ropade på henne och till min förvåning så svarar hon som hon alltid gör när jag ropar på henne. Men vart är hon?! Hon kommer inte men svarar. Sitter hon fast eller ligger skadad? Sen ser jag något röra sig på taket och brister ut i asgarv. Min katt stod på taket och det är inte första gången hon inte kommer när jag ropar men svarar mig. Då är hon såklart på taket.
 
Hur snäll katt har jag inte? Efter en stund av prat med min älskade lilla katt så känner jag att jag vill komma in och ropar ner henne. Då springer hon raka vägen till stegen, det är den hon använder för att ta sig upp och ner. Och så kommer hon där springandes på gången. Älskade katt <3
 
Lika glad som jag, blev även Rocky. Zez hon fick sig allt en omgång på golvet här hemma. Kramkalas så det stod härliga till mellan dom båda. Jag undrar verkligen om dom inser att dom är av två olika djurslag.

Kommentarer
Lina

syskonkärlek när den är som bäst=D

Tack för dem fina orden om oss i din beskrivning om dig själv.

2014-03-08 @ 22:28:29 | http://luzza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback