Bästaste syster

Det känns att våran stora dag börjar närma sig. Ikväll åker jag och min blivande man mot Linköping och proväter den mat som ska serveras under kvällen på bröllopsdagen. Så spännande! Rocky tänkte jag att jag kör hem till mamma och min syster Frida som tar hand om honom så bra. Frida är verkligen superduktig med honom. 
 
För några år sen när jag var hemma hos mamma så frågade Frida om inte hon och hennes kompis kunde få gå ut med Rocky och min dåvarande andra dvärgpinscher Samuraj. Det var ju inga problem, bara att Frida skulle hålla i Samuraj som kan hur jag jobbar med hundarna. Rocky var ju lite lättare att handskas med och kan lämnas ut till vem som under promenad. 
Dom gick iväg och efter en stund kommer dom hem igen, Fridas kompis väldigt ledsen och gråter. Frida berättar hur hennes kompis tappat kopplet till Rocky som sprungit framför lite. Kompisen hade börjat springa efter, vad händer då? Jo Rocky springer fortare så Fridas kompis blev rädd. Sen ropar Frida efter sin kompis att hon ska stanna för då gör Rocky det med. Mycket riktigt, så fort kompisen stannat upp så stannade även Rocky och dom kunde ta kopplet igen. Frida är en klippa på att lära sig saker och hon har aldrig levt ihop med djur alls. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback